Head Injury. The poetic writing of Legna Rodríguez Iglesias
Main Article Content
In the early 2000s Cuban literary panorama, poetry is one of the most renovating aesthetic expressions. A group of authors called Generación Años Cero (Zero Years Generation) by specialized critics stands out in this context. This article aims at analyzing the poetry of Legna Rodríguez Iglesias, one of the most prominent voices of this group of writers. The focus on abjection as an essential representation strategy is a relevant key to understand the construction of the Self within her work.
Badía, Boris. “Insularidad e imaginario nacional en la joven poesía cubana: de la fiesta innombrable a la «chopitrapo»”. La Siempreviva. 23-24, 2016: 81-91. Impreso.
Butler, Judith. Cuerpos que importan. Sobre los límites materiales y discursivos del sexo. Buenos Aires: Editorial Paidós. 2002. Impreso.
Foucault, Michael. Hermenéutica del sujeto. Madrid: Ediciones Endymión y Ediciones de la Piqueta, s. f. Impreso.
Lage, Jorge Enrique. “Todos los perros históricos me lamen el dedo gordo del pie”. Hypermedia magazine. Web. n. d. http://www.hypermediamagazine.com/entrevistas/todos-los-perros-historicos-me-lamen-el-dedo-gordo-del-pie/.
Rodríguez Iglesias, Legna. Tregua fecunda. La Habana: Ediciones Unión, 2012. Impreso.
Rodríguez Iglesias, Legna. El momento perfecto. Ediciones Matanzas, 2012. Impreso.
Rodríguez Iglesias, Legna. No sabe/no contesta. La Habana: Editorial Cajachina, 2013. Impreso.
Rodríguez Iglesias, Legna. Hilo + Hilo. Leiden (Holanda): Bokeh, 2015. Impreso.
Rodríguez Iglesias, Legna. Chicle (ahora es cuando). La Habana: Letras Cubanas, 2016. Impreso.
Rodríguez Iglesias, Legna. Dame Spray. Madrid: Hypermedia Ediciones, 2016. Impreso.
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.