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Why think Auschwitz again? What's the point if it's already been addressed countless times? For an attempt to understand the horror that does not rest, and in that context we highlight the contributions of Emmanuel Levinas and Primo Levi. The first in Some Reflections on the Philosophy of Hitlerism (1934) announces and denounces the extermination structure involved. The second in If this is a man written in 1946 and published in 1947, under the imperative of testimony, maintains that surviving made sense in order to be able to tell what happened. Both texts had difficulty being heard and we consider this is due to the haste of their denunciations. These inaudible experiences were so both because of the object of the story - a horror unknown until then - and because of a regime of sensibility that could not yet open up to such listening.   

Federica Scherbosky, Universidad Nacional de Cuyo

Investigadora del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
(CONICET) en el Instituto de Ciencias Humanas, Sociales y Ambientales, (INCIHUSA),
Mendoza, Argentina. Docente efectiva en la Facultad de Educación de la Universidad
Nacional de Cuyo, cátedra de Antropología Filosófica. Actualmente se desempeña también
como Directora de Posgrado en la Facultad de Educación. Profesora de Filosofía egresada de
la Universidad Nacional de Cuyo (2008). Doctora en Filosofía en la Universidad de Buenos
Aires (2014). Participa en Proyectos de Investigación en Filosofía Práctica e Historia de las
Ideas. Ha publicado artículos en revistas especializadas y capítulos de libro, acerca de filosofía
intercultural, teorías del reconocimiento, problemática de la cultura y la alteridad. Su tema
de trabajo actual es el Movimiento Antropofágico Brasilero, específicamente las categorías
de subjetividad, racionalidad y conflicto, en relación con las teorías del reconocimiento y
los planteos de la diversidad.

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Received 2021-04-21
Accepted 2021-04-21
Published 2021-08-15

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